Schoolmateriaal

Boeken

Zowel voor de werkboeken (aan te kopen) als voor de handboeken (te huren) werken we samen met boekhandel Salvator. De bestelling gebeurt online. Ook schooleigen materiaal (agenda, toetsenbladen, rekentoestel,  ...) wordt op die manier aangeboden. Op het einde van het schooljaar (voor alle leerlingen) of bij de intakegesprekken (voor de nieuwe leerlingen) bezorgen we u de nodige gegevens om de bestelling te doen.

Schriften, mappen en papier

Om de aankoop van mappen, schriften en papier te vereenvoudigen, deelt elke leraar  bij het begin van het schooljaar mee of zij/hij kiest voor een losbladig systeem (geperforeerde bladen) of voor een schrift. Je hoeft dus vooraf enkel een blok geperforeerd papier en enkele  klasseermappen aan te kopen.

Huistaken en controletoetsen

Je maakt alle huistaken en controletoetsen op papier met het voorgedrukte schoollogo. Je kunt dit papier online bestellen samen met de boeken. In de loop van het schooljaar kun je hiervoor terecht op het leerlingensecretariaat.

Rekenmachine / grafische rekenmachine

Er wordt met de grafische rekenmachine T.I. 84 plus COLOR gewerkt. Dit toestel kun je huren of kopen. De bestelling gebeurt online samen met de boekenverkoop. Omdat het een groepsaankoop betreft, kunnen we de prijs extra laag houden.

LO (Lichamelijke opvoeding) - MO (muzikale opvoeding)

Specifiek materiaal voor MO hoef je nog niet aan te kopen. Bij het begin van het schooljaar geeft de vakleraar hierover toelichting.
Voor LO koop je zelf een korte, effen zwarte broek en schoenen met (lichte) kleurvaste zolen. Een wit T-shirt met het logo van de school is verplicht. In het eerste jaar wordt dit aangeboden tijdens de les LO en voor de andere jaren gebeurt de bestelling via het leerlingensecretariaat. De facturering verloopt via de schoolrekening.